Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

fredag den 7. september 2012

50 shades of Grey


  Ja, altså - det må jo komme tænker jeg, et indlæg om 50 shades of Grey.
Anmelderne hader den, damer verden over elsker den.

Jeg er i gang med den danske oversættelse, startede igår aftes og kværnede lige de seks første kapitler på ingen tid.

50 shades of Grey-serien er oprindeligt lavet som fanfiction over Twilight-serien. Fanfiction er, som ordet antyder, når fans selv digter videre på historien, og lægger den ud online. Der skrives både om de samme personer, på andre tidspunkter, eller også får nogle af birollerne en historie, eller også er historierne bare inspireret af den originale. Det er lidt vildt at kunne skrive sådan en bestseller, baseret på noget, en anden har lavet...

Jeg er lidt overrasket over at forbindelserne til Twilight er SÅ tykke; det bronzefarvede vilde hår, at hun arbejder i en sportsbutik, at hendes mor er beskrevet fuldstændigt som Bellas, at han skal redde hende osv. (kan ikke lige komme på resten lige nu).

Og så synes jeg den er lidt overdrevet, men det er nok fanfiction-islættet der gør det; altså at hun er jomfru og er klar til hvad som helst, selv kødkroge og pisk, hvis bare det er med ham.

Men jeg må da indrømme, jeg er fanget - fuldstændig som med Twilight, og jeg kan simpelthen ikke sige H V A D det er der gør det..

Desuden er bogen udgivet i et vildt lækkert format, lækkert materiale og lækre tykke sider.



Beskrivelse (fra saxo.dk):
Første bind i erotisk bestsellertrilogi om forholdet mellem den 21-årige litteraturstuderende Anastasia Steele og den gådefulde forretningsmand Christian Grey.
Trilogien har solgt over 10 millioner eksemplarer i USA. Anastasia Steele møder den unge, karismatiske forretningsmand Christian Grey, da hun skal interviewe ham til sin universitetsavis.Hun tiltrækkes kraftigt af hans smukke udseende og hans dunkle sind.Sammen - men på Christians betingelser - kaster de sig ud i et vovet passioneret forhold, som ikke kun afslører Christian Greys dæmoniske seksuelle præferencer, men også mørke, umættelige sider af Anas eget begær, som hun aldrig havde troet fandtes.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar