Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

lørdag den 15. september 2012

Helt skudt i Mads Mikkelsen

Jeg kan huske da den kom frem for nogle år siden, og da jeg så fandt den på udsalg sidste efterår, tænkte jeg at give den en chance. Indtil nu har den stået på reolen, indtil jeg forleden skulle bruge en kort bog til lidt godnatlæsning..
Den var streng at komme igennem, det er nok den ringeste bog jeg har læst længe.

Jeg kan ikke helt gennemskue HVEM Mads Mikkelsen er, men går ud fra at han ikke er skuespilleren som vi kender ham.

Hovedpersonen, Alba, svinger mellem tysk og fortællersproget (dansk, fordi den er oversat, ellers norsk), hvilket vi ikke får den store grund til. Hun lever i en fantasiverden, både derhjemme og på arbejdet. Hun fortæller meget om sit sexliv og sit tøj. I det hele taget er det en sær bog, synes jeg. Den var (heldigvis) ikke særlig lang...


Beskrivelse: Alba arbejder i en boghandel og er helt vild med Mads Mikkelsen. Hun tænker på ham hele tiden, dag og nat. Hun møder ham på arbejdet, når han kommer hver dag for at købe sin avis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar