Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

lørdag den 27. oktober 2012

Coffetable books

Fænomenet Coffeetable books er egentlig ikke noget jeg har praktiseret, primært fordi jeg ikke har et fint lille bord de kan ligge på.

Bøgerne skal ligge til ens gæster, så de kan sidde og underholde sig selv lidt, mens man laver maden færdig og består oftest af illustrationer eller billeder med korte tekster til.

Dog er jeg gennem tiden faldet for nogle små, sjove bøger, gerne med lidt absurd humor og flotte tegninger eller billeder.

For nylig faldt jeg over The life of Fly, som Magnus Muhr har lavet - billeder, hvor han har tegnet arme, ben og rekvisitter til fluekroppe. Det er mærkeligt og sjovt.


For mange år siden købte jeg Aldrig mere gulerødder - en bog om selvmordskaniner. Det er nogle meget absurde tegninger, der viser 117. måder, en sød lille kanin kan begå selvmord på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar