Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

tirsdag den 16. oktober 2012

Mørket // Fri

Bind 2 og 3 af den kære Twilight-afledte 50 shades of Grey måtte jeg jo også have fingre i - mest bare fordi.. Fordi, jeg skulle se hvad det endte med, fordi jeg ikke kunne lade være, fordi jeg ville kunne snakke med om dem og fordi jeg elsker, at have noget at forarges over.

Del 1 er klart den bedste, derefter går det ned af bakke. Der er stadig meget sex, detaljeret beskrevet. 

Jeg bliver lidt træt af gentagelserne. De kører meget i samme rille, så er de glade, så bliver de uvenner fordi han er dominerende, så bliver hun sur og ked af det, så dyrker de sex (på en eller anden måde) og så er han trist over at han er sådan, og så er det synd for ham og så er hun ikke sur mere.. Gentages efter behov.

Jeg synes det er mærkeligt, at man kan få lov at tjene penge på at udgive noget, der så tydeligt er baseret på en anden forfatters værk. Det er mig en gåde. Gad vide hvad Stephenie Meyer tænker om det? Man kan finde den "originale" historie på fanfiction.com, "forfatteren" hedder Snowqueens Icedragon.

Jeg vil lige tilføje en lille historie jeg læste. En datter (voksen) og hendes mor er ude og handle. De går forbi boghylderne i supermarkedet. Moren får øje på 50 shades of Grey, tager en bog op og bladrer lidt i den. Hun lægger den med en pludselig bevægelse fra sig, rødmer og siger "Det er vist ikke en krimi...".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar