Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

mandag den 31. december 2012

Beautiful Creatures - Stormvind

Første bind i Caster-serien af Kami Garcia og Margaret Stohl.
Da jeg var i biografen og se den sidste Twilight-film, var der reklame for filmatiseringen af denne bog, og jeg tænkte den så spændende ud. Derfor ønskede jeg mig den til jul, men var lidt i tvivl om det var mig.

Det var det!!

Den blev slugt på knap en uge (blandet med adskillige julefrokoster og andet hygge), og den er rigtig god. Jeg er meget positivt overrasket.
Noget der tiltaler mig gevaldigt er, at man følger drengens point of view. Det er ikke så tit man ser det, i bøger der ellers henvender sig til det kvindelige køn.

Man følger en dreng, Ethan i et sydstatssamfund, hvortil der flytter en ny pige, Lena, som viser sig at have nogle specielle evner. Hun er caster  (en slags magiker; man kan have forskellige evner). De to fatter sympati for hinanden, og meget af bogen er "os mod dem" - indtil Lena fylder 16, hvor det vil vise sig om hun er god eller ond (sådan foregår det i caster-verdenen).

Jeg glæder mig vildt til næste bog udkommer sidst på vinteren en gang - det samme gælder filmen


Beskrivelse (fra saxo.dk): Ethan tæller ned til den dag, hvor han afslutter Jackson High og kan flytte langt væk fra Gatlin, for én ting er sikkert: Der sker aldrig noget nyt i den lille, fordomsfulde sydstatsflække. Hans mor er for nyligt død i en ulykke, og hans far har buret sig inde på sit kontor i sorg, så hvad skulle holde ham tilbage? På det seneste er Ethan begyndt at have mærkelige drømme om en pige, han aldrig har mødt. Det er blevet en besættelse for ham, og han føler sig både forelsket og lettere sindssyg på en gang. Da skoleåret starter, og den smukke Lena Duchannes dukker op, bliver pigen fra hans drømme pludselig lyslevende. Lena er befriende anderledes end alle piger på Jackson High, men også skræmmende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar