Bloggen er nu en blog i bøgernes tegn!

tirsdag den 26. marts 2013

Pi's liv

Endnu en bog man "bør" læse - jeg havde ikke fået gjort det, før jeg så en reklame for filmen.
Sådan er det tit  med mig, så fanger traileren mig, og så MÅ jeg vide mere.

Som sagt som gjort, en yderst spændende historie! Den er fortalt i et levende sprog, og man ved ikke om det er løgn og latin det hele, men fortællingen er fantastisk.

Det eneste der generer mig er forfatterens brug af opremsninger; det er han vældig glad for, og det er sådan set også i orden, det er bare ikke lige min kop te - men sådan er vi jo forskellige.

Jeg forstår sagtens hvorfor den er læst verden over - og filmatiseret ligeså, en flot historie!


Beskrivelse (fra saxo.dk): Pi er 16 år, da hans forældre beslutter at flytte fra Indien til Canada. Hans far ejer en zoologisk have, så alle dyrene er med om bord, da fragtskibet går ned i Stillehavet. Pi ender i en redningsbåd sammen med en hyæne, en zebra med et brækket ben, en orangutang og en bengalsk tiger på over 200 kg ved navn Richard Parker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar